Ukrán polc nevű kezdeményezéssel rukkolt elő az Asda, a brit szupermarketlánc ennek keretében ukrán élelmiszermárkákat kínál vásárlóinak, hogy így segítse a háború sújtotta ország feldolgozóiparát – írja a Grocery Gazette.

Az ötlet megvalósulása ukrán élelmiszergyártók, kormányügynökségek és brit, uniós, valamint amerikai kiskereskedések együttműködésének eredménye, miután az ukrán export jelentősen visszaesett az orosz támadás következtében.

Többek között a Myronivsky Hliboproduct csirkehúst gyártó vállalat, a Yogoda teamárka és a Vista tejipari ellátó termékei is felkerülnek majd az ukrán polcra. A kezdeményezéshez csatlakozik majd a tervek szerint a német Aldi és az amerikai Costco is.

"A nagy-britanniai vásárlók hamarosan láthatják majd az ukrán polcokat a vezető áruházláncokban" – mondta a Ucare néven futó együttműködés szóvivője.

A Nemzetközi Valutaalap (IMF) a héten hívta fel arra Ukrajna nemzetközi partnereinek a figyelmét, hogy számításaik szerint az országnak 2023-ban havi 3-4 milliárd dollárra lesz szüksége a gazdasága működtetéséhez.