Az új vezér, a holland Bram Schot szerint konkrét döntés még nem született, de a gyártási kapacitások csökkentése elkerülhetetlen - olvasható a portál lapszemléjében.

A neckarsulmi üzemben 2015-ben és 2016-ban 272 illetve 261 ezer járművet gyártottak, azonban az elmúlt 2 évben 200 ezer alá esett a termelés, tavaly már csak 186 ezer autó gördült le a szerelősorokról. A problémát az jelenti, hogy Neckarsulmban elsősorban limuzinokat gyártanak, amik iránt folyamatosan csökken a kereslet.

QP | Quality Placement

Ingolstadtban az éjszakai műszakot szüntették meg, Schot szerint ahhoz, hogy masszívan csökkentsék a költségeket, szükség van ilyen szigorú döntésekre.

A vállalatnál a komplexitást is jelentősen csökkentik, korábban túl sok autóvariánst gyártottak, a motor-váltó változatok számát már 27 százalékkal csökkentették, de a cél 35-40 százalék lenne.

Nem tiszta még egyelőre, hogy hogyan áll át a vállalat elektromos autók gyártására. Eredetileg azzal terveztek, hogy az ingolstadti és a neckarsulmi üzemben is lehetővé tennék az elektromos autók gyártását, az, ha csak az egyik üzemben tennék ezt lehetővé, az 840 millió euró különbséget jelentene.

Schot azt is vitatja, hogy az Audinak minden piacon jelen kell lennie.