A vissza nem térítendő 150 millió eurós állami támogatás mellett a cég 300 millió euró államilag garantált hitelt kap osztrák bankoktól, illetve az anyavállalat, a Lufthansa további 150 millió euróval járul hozzá leányvállalata megmentéséhez - ismertette Kurz.

A kancellár elmondta: a koronavírus-járvány világméretű gazdasági válságot okozott, és az ágazatok közül egyebek mellett a légi közlekedést érintette a legsúlyosabban. Hozzátette ugyanakkor, hogy az Austrian Airlines osztrák nemzeti légitársaság jó nemzetközi összeköttetést biztosít az ország számára, Ausztria ugyanis exportorientált ország, valamint fontos turisztikai célpont. A Lufthansával folytatott tárgyalások során három célt tartottak szem előtt: a munkahelyek megmentését, garanciát a bécsi központ fejlesztésére és a szükséges klímavédelmi intézkedéseket.

A megállapodás értelmében a legtöbb munkahely megmarad, ami azért is lényeges, mert a szektorban mintegy 95 ezren dolgoznak Ausztriában, közülük pedig hétezren közvetlenül az Austrian Airlines-nál. A Lufthansa garanciát vállal arra, hogy a bécsi reptér arányosan ugyanannyit kap majd fejlesztésekre, mint az anyacég másik két fő repülőtere, a frankfurti és a müncheni.

Werner Kogler alkancellár közölte, hogy a repülőjegyek ára a jövőben tartalmazni fogja a törvényben meghatározott járulékokat, adókat és illetékeket is, így nem lesznek "olcsó repülőjegyek", egy jegy minimálisan 40 euróba kerül majd.

Gernot Blümel pénzügyminiszter úgy fogalmazott: az Austrian Airlines Ausztria számára "kapu a világ felé", minthogy a vállalat 130 célállomásra szállít utasokat, és Bécsből majdnem 20 távolsági járatot indít. A társaság évente 15 millió utast szállít, közvetlenül és közvetetten így 17 500 embernek adva munkát - írja az MTI.