A Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler bevételei 2020-ban a koronavírus-járvány negatív hatásai 11 százalékkal 154 milliárd euróra csökkentek. A nyereség 50 százalékkal 4 milliárd euróra nőtt. Az eredmények pedig meghaladják a piaci várakozásokat - közölte az járműgyártó mamut.

A Mercedes-Benz és Smart márkákat forgalmazó magyarországi képviselete, a Mercedes-Benz Hungária Kft.  119,8 milliárd forint nettó árbevétellel zárta a 2020-as évet, ami a 2019-es évhez képest közel 6 százalékos növekedést jelent. A múlt évben összesen 4501 Mercedes személyautót adott el a cég, ez megegyezik az egy évvel korábbi rekorderedménnyel. A 2020-as  volt az ötödik egymást követő év, amikor a Mercedes-Benz az első helyet szerezte meg Magyarországon a prémium személyautó-márkák rangsorában a regisztrációkat tekintve. Ezzel a Mercedes-Benz Hungária Kft. 2020-ban is megerősítette vezető szerepét ebben a szegmensben, mindezt úgy, hogy közben a teljes személyautó piac 19 százalékkal esett vissza.

"Mindig örömünkre szolgál azokról a Mercedes-Benz-modellekről beszélni, amelyek kecskeméti gyárunkban készültek: tavaly 993 darab A-osztály, CLA és CLA Shooting Brake modellt regisztráltunk, ami azt jelenti, hogy a Magyarországon értékesített Mercedes-Benz gépjárművek közel negyede Magyarországon is készült" - mondta Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. A Mercedes-forgalmazó cég eredményeiből kiderül, hogy a furgonüzletág kényszerűen követte a csökkenő világpiaci trendet, azonban sikerült megtartania piaci részesedését. A gazdasági visszaesés ellenére a Sprinter modellek eladása 13 százalékkal nőtt.

A másik mercedeses magyar leánycég, a kecskeméti üzemet működtető a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2020-ban több mint 160 ezer autót  autót gyártott, a bevétele pedig 3,4 milliárd eurót tett ki.