Welch sem került ki sokkal jobban az ügyből, mivel felesége - a házastársi hűtlenségről értesülve - nyilvánosságra hozta, milyen komoly összegeket számolt el Welch a GE felé költségként saját háztartási kiadásaikból. S bár Welch utólag észbe kapva végül is megtérítette a cég részvényeseit ért kárt, a saját magának okozott erkölcsi kár jóvátétele sokkal tovább tart majd. Martha Stewart, a saját nevét viselő, háztartási cikkeket forgalmazó cég vezetője válságkezelésből kapott elégtelent az amerikai PR-szakértőktől. A New York-i értéktőzsde igazgatóságának korábbi tagja egy bennfentes kereskedésre vonatkozó vádra reagált elfogadhatatlan módon. Bűnös vagy sem, mindenesetre úgy viselkedik, mint aki valóban az - írták róla a lapok, felróva neki, hogy szinte paranoiásan elzárkózott a nyilvánosságtól és mindenfajta magyarázattól. S minthogy így nem sikerült a korábban kifejezetten bűbájosra vett személyes imázsát tisztára mosnia, üzleti partnerei is elfordultak Stewarttól, aki alighanem meglehetősen fájdalmas úton sajátította el a PR-es hallgatók legelső leckéjét: a látszat maga a valóság. A lista helyezettjei közé tartozik az Abercrombie&Fitch elnevezésű fehérneműt gyártó cég, melynek két hónap alatt kétszer is sikerült vásárlóit és a politikai korrektségre oly sokat adó médiát is megbotránkoztatnia. A cég áprilisban rasszista szövegeket tartalmazó és ázsiaiakat sztereotip módon ábrázoló pólókat dobott a piacra. Egy hónappal később 10 év körüli lányok részére árusított tanga bugyi modelljük váltotta ki a média felzúdulását és a termék bojkottját. A szerkesztők pedofíliára való buzdítás vádjával díjazták a minden bizonnyal csupán egy ártatlan niche piaci szegmenst felfedezni vélő cég ötletét. Nagy visszhangot váltott ki az év során, hogy az America West légitársaságnak két pilótáját kellett elbocsátania, mert ittasan ültek gépre. Nem sokkal az esetet követően egy, a légitársasággal utazó hölgy beszálláskor viccesen megkérdezte a személyzettől, vajon ellenőrizték-e felszállás előtt a legénység véralkohol szintjét. A személyzet válaszul azonnal leszállíttatta az utast a gépről. Az ezt követő felzúdulás után különös önuralomra lesz szüksége annak a személyzetnek, akiktől egy új utas azt kérdezi majd meg felszállás előtt, vajon humorérzéket csomagoltak-e a személyzeti poggyászba. Egy másik légitársaság, a Southwest Airlines azon bejelentése is felkavarta a PR-esek kedélyeit, mely szerint a két helyet elfoglaló túlsúlyos utasaival ezentúl két jegyet fizettet a cég. Szimpla komfort - dupla ár. Súlyos ügy. Az e*ECAD internetes kereskedőcég az általa kínált fizetési módozatokkal büszkélkedő óriásplakátjaival húzta ki a gyufát. A plakáton egy prostituált, egy barátnő és egy menyasszony látható, melyek mindegyike a cég díjelszámolási konstrukcióinak egyikét jelképezi: a magas óradíj, a közepes árfekvésű havidíj és a legolcsóbbnak tekinthető hosszú távú bérlet. Lehet, hogy ebben az ítéletben az is benne van, hogy a rendre óradíjat és havidíjat alkalmazó PR-cégek is találva érezték magukat?