Az Opel/Vauxhall vezetősége ugyan azt tervezi, hogy jövőre nullszaldós, 2012-ben pedig már nyereséges lesz a General Motors európai leányvállalata, ám kérdés, hogy elhiszik-e ezt a tőzsdére készülő autógyártó potenciális befektetői. A cég 200 millió dollárra csökkentette veszteségét a második negyedévben, az elsőben elszenvedett 500 milliós mínusz után, ám ennek ellenére 483 dollárt bukik minden egyes eladott autóján. Eközben a GM 1,3 milliárd dollárt profitot könyvelt ez a második negyedévben. Az Opel imázsa összeomlott hazai piacán, Németországban, aminek eredményeként - a cég fő terméke, az alsó középkategóriás Astra megújítása ellenére - 7,7 százalékra zsugorodott piaci részesedése az első félévben az egy évvel korábbi kilenc százalékról. Európában a tavalyi 7,4-ről hét százalékra mérséklődött az Opel/Vauxhall piaci súlya - derült ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adataiból. A GM 3,3 milliárd dollárt fordít saját forrásaiból a vállalat rendbe tételére, ám az erről szóló döntéssel elég sokat késlekedett és csak azt követően határozott így, hogy a német kormány kerek perec megtagadta, hogy több mint egymilliárd dollárral támogassa az Opel megújítását. A cégtől 8000 ezer embert elküldtek, ám 13 európai gyárából csak egyet zárnak be, ráadásul nemrégiben kivívták a fogyasztóvédelmi hatóság haragját is, ugyanis "életre szóló garanciával" kezdték kínálni autóikat, ami a valóságban 160 ezer kilométeres szavatosságot jelent. Ezt a fogyasztóvédők a vevők becsapásaként értelmezték.