A Universal Studios felvásárlásával tavaly létrejött, egyebek között fontos tévécsatornákat és szórakoztató parkokat is üzemeltető vállalat vezére úgy vélekedett, hogy a jelenlegi felállásban sok olyan részleg van, amelyik nem passzol össze, az internettől remélt szinergiahatás egyszerűen nem létezik. A vezetés azt azonban nem támogatja, hogy a vállalatról csak a Universal Studiost válasszák le, az ugyanis önmagában nem termelne elegendő jövedelmet. A Vivendi egyébként feltételezhetően hasonlóan gondolkodik, azaz a várakozások szerint megszabadulna tengerentúli leányától, a 86 százalékos tulajdonrész eladása a 10 milliárd eurós karcsúsítási program második felvonásában kapna helyet. A 10-15 milliárd euróra taksált Vivendi Universal Entertainment (VUE) eközben a Universal Music Group felé kacsingat. A VUE menedzsmentje szerint bár a növekedés terén nem jelentene nagy dobást a zenekiadóval való együttműködés, a kooperációban mégis valódi szinergiák rejlenek.
QP | Quality Placement