Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az európai piac gyengélkedését részben ellensúlyozta az amerikai értékesítés felfutása, ugyanakkor a cég szempontjából kedvezőtlenül alakuló árfolyammozgások csökkentették a nyereséget.

A Whirlpool után a világ második legnagyobb háztartásigép-gyártójának pénteki közlése szerint az adózott eredménye 642 millió svéd koronára (97,87 millió dollár) csökkent a május 31-ig tartó három hónapban az egy évvel korábbi 699 millió koronáról. Elemzők nagyobb, 677,4 millió korona profitot vártak.

Az értékesítési árbevétel 27,67 milliárd koronára csökkent az egy évvel korábbi 27,76 milliárd koronáról, de meghaladta az elemzői várakozásokban szereplő 27,44 milliárd koronát.

Az elemzői becsléseknek megfelelően az Electrolux működési eredménye 1,04 milliárd koronára mérséklődött az egy évvel korábbi 1,1 milliárd koronáról.

A társaság pénteki közlése szerint 18 százalékkal bővültek az eladásai Latin-Amerikában, ahol különösen a légkondicionáló, valamint a mosógépek iránt nőtt a kereslet.

Az Electrolux várakozásai szerint idén 5-7 százalékkal nő a termékei iránti kereslet egyik vezető piacán, az Egyesült Államokban. Az európai értékesítés némileg bővült a második negyedévben éves összevetésben, jövőre pedig már érezhető európai keresletbővülést vár a svéd cég.