A módszerrel nagyon könnyen átverhetik a bankok ügyfeleit, és nem elképzelhetetlen, hogy más országokban is megjelenik - derül ki a penzcentrum.hu beszámolójából. A módszer lényege, hogy az ügyfél SMS-üzenetet kap - látszólag - a bankjától. Ebben arra figyelmeztetik, hogy veszélyben van a pénze, például azért, mert illetéktelenek hozzáfértek a bankszámlájához. Az is szerepelhet az üzenetben, hogy a lehető leghamarabb frissíteni kell bankszámlájához tartozó személyes adatait, így próbálnak hozzájutni ezekhez az információkhoz.

Az FFA legfontosabb tanácsa, hogy gyanakodjunk, hiszen

  • a bankunk soha nem kéri PIN kódunkat telefonban, e-mailben,
  • telefonban nem kérik a netbanki azonosítónkat (csak a telebankos azonosítási procedúrán kell végigmenni),
  • nem keresnek meg minket sms-ben azért, hogy frissítsük az adatainkat,
  • ha ilyen sms-t kapunk, ne az abban szereplő számot hívjuk, hanem bankunk központi call centerét.
QP | Quality Placement