Az illetékes brit hatóságok már februárban felszólítottak több légitársaságot és utazási irodát, hogy legyenek szívesek minden olyan költséget feltüntetni hirdetéseikben és weboldalaikon, amelyek kifizetése kötelező ügyfeleik számára, különben büntetésre számíthatnak. A cégek például szeretik elfelejteni közölni, hogy az utasnak üzemanyagpótdíjat is kell fizetnie, pedig ennek összege elérheti a 65 fontot is. A dörgedelem meghozta az eredményét: a 13 érintett légitársaság megváltoztatta információs anyagait vagy csak technikai okok miatt késlekedik weboldala frissítésével. Idehaza a GVH vette célkeresztbe a légitársaságokat, mert azok nem a fizetendő teljes összeget, hanem az adóktól és illetékektől megtisztított nettó, illetve csak az egy útra szóló jegyárat hangsúlyozták reklámjaikban. A Sky Europe-ot a Versenyhivatal tavaly ősszel 50, a SmartWings-et idén tavasszal 3, a Malévet 30, a WizzAirt júniusban 20, a KLM-et pedig júliusban 1 millió forintra büntette. A hivatal mindemellett hangsúlyozta: a vizsgálatsorozatnak nincs vége. A GVH álláspontja szerint a potenciális fogyasztó számára a légi személyszállítás igénybevételekor a döntés egyik leglényegesebb eleme a szolgáltatás ára. A fogyasztó számára a létező árajánlatok nem részösszegekből tevődnek össze. A repülőtéri díjak és illetékek légitársaságonként különbözőek lehetnek, az ügyfél azonban nem választhatja ki külön a fogadó repteret, így a szolgáltatás számára egységes egészet képez. Így ha egy vállalkozás a fizetendő végösszeg nagyságát befolyásoló díjtételeket (pl. a repülőtéri illetéket, a foglalási díjat) elhallgatja, az alkalmas a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására. Elhallgatásnak minősül az is, amikor a társaság tájékoztat ugyan a fogyasztók döntését befolyásoló körülményekről, de ezt oly módon teszi, hogy a közlést a fogyasztó nem, vagy csak nagyon nehezen észlelheti.
QP | Quality Placement