Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az LMVH-hoz tartozik egyebek között a Hublot, a Zenith és a TAG Heuer óramárka. Az LMVH-nak jelentős kárt okoz, hogy luxuskategóriás óráit a szürkepiacon, internetes oldalakon kedvezményesen árusítják.

Ennek kíván véget vetni a vállalat. Az órákat nem hivatalos csatornákon értékesítő, a vállalat szabályait megszegő kereskedők az elosztóláncból történő kizárásra számíthatnak - figyelmeztette az LMVH hivatalos forgalmazóit.

Jean-Claude Biver, az LMVH óraüzletágának vezetője a svájci L'Agefi gazdasági lapnak nyilatkozva kedden elmondta: a luxusszegmens cégeinek nagyon sok gondot okoz a szürkepiac, ezért próbálják fokozni az ellene folytatott küzdelmet. Hozzátette, az LMVH-hoz tartozó három svájci luxuskategóriás óramárka forgalmazóit levélben figyelmeztette a vállalat.

A luxusipari konszerneknek jelentős károkat okoz a szürkepiacon történő árusítás és az olcsó hamisítványok megjelenése. Számos vásárló vesz világszerte hamisított luxuscikkeket, a vásárlások közel egyharmada online történik.

Az LMVH az egyik olyan luxusipari konszern, amelynél külön osztály foglalkozik a vállalat szellemi tulajdonjogainak védelmével. Már 2010-ben több mint 30 ezer hamisítási eljárást indított a vállalat, amely világszerte több ezer hamis termék lefoglalását és bűnügyi hálózatok leleplezését eredményezte.

Ennek ellenére manapság is elég egyszerűen hozzá lehet jutni az interneten keresztül számos luxuskonszern nevét viselő hamis termékekhez.

A szürkepiac által okozott problémák ellenére nőtt az LVMH bevétele az idei első negyedévben, meghaladva az elemzői várakozásokat. A cég forgalma valamennyi fontos piacán, Ázsiában, Európában és az Egyesült Államokban is emelkedett az első negyedévben, az LVMH tavaly rekordnagyságú bevételt és profitot ért el. Az árbevétel 15 százalékkal, 9,88 milliárd euróra emelkedett a március végével záródott három hónapban.

Az LVMH-hoz tartozik egyebek között a Louis Vuitton táska-, a Dior és Guerlain parfüm- és a Dom Pérignon pezsgőmárka is.

A luxustermékek globális eladása az idén várhatóan 254-259 milliárd euró lesz, a korábbi várakozásoknál nagyobb mértékben, 2-4 százalékkal nőhet, mivel az európai és kínai növekedés ellensúlyozza az amerikai és délkelet-ázsiai keresletcsökkenést.

Erre számít a Bain & Company tanácsadó cég, amely az olasz luxustermékek gyártóit összefogó szervezettel, az Altagammával közösen készített tanulmányt.

A címlapkép forrása: Pixabay