A klasszikus kocsikon egy vízszintes rudat kell markolni. Zachary Estes, a londoni City University üzleti iskolájának marketingprofesszora és kollégái azt a mindeddig elhanyagolt szempontot vizsgálták meg, hogy ez a fogás a tricepszet terheli, márpedig ez az izom lélektanilag az elutasítással, egyebek mellett valami nemkívánatos dolog távolabbra tolásával függ össze - olvasható a hvg.hu lapszemléjében.

Ha viszont jobb és bal kézre eső, függőleges markolatokat szerelnek a kocsikra, akkor a bicepsz lép működésbe, annak az aktiválása pedig jó érzéseket kelt, mintha az ember magához vonna vagy átölelne valamit, valakit.

A Journal of Marketing című szaklapban ismertetett londoni kísérletben három napon 2359 vásárlót figyeltek meg. Ebben a mintában a fogantyútól függően 22 vagy 29 fontot költöttek az alanyok.

Ha a megfigyelésből levont következtetés helyes, akkor várható, hogy a kereskedők átalakítják a kocsikat, de Estes a vásárlóknak is üzen: ha kevesebbet akarnak majd költeni, nyúljanak a hagyományos kocsikhoz.