Újraindulhatnak a Blue Air járatai azt követően, hogy a Környezetvédelmi Alap Igazgatósága (AFM) feloldotta a cég számláinak a zárolását, azonban ez csak pillanatnyi megoldást jelent, s az elkerülhetetlen vég elodázását - írja a Maszol. Az AFM 12 hónapos ütemtervet szabott meg a légitársaságnak a 28 millió lejes (2,3 milliárd forint) adósság befizetésére, azonban erősen kétséges, hogy valaha is befolyik-e a számlájára a pénz.

A cégvezetés tájékoztatása szerint a fapados társaság adósságállománya nagyjából 230 millió euró, ami körülbelül az 50 százaléka az egy normális működési évben megvalósított bevételeknek, ezért a vállalat vezetősége úgy véli, hogy van elég bevételük az adósságok kifizetéséhez.

Rossz összehasonlítás

A gond az, hogy a 2019-es árbevételt vették alapul, amit a Blue Air a jelenleginél sokkal kedvezőbb piaci viszonyok mellett ért el, 1145 alkalmazottal és 32 repülőgéppel. A cégvezetés elismeri, hogy időközben a személyzeti állomány 560 főre csökkent, a géppark pedig 13-ra. Az utóbbiból öt marad, mivel a többit minden bizonnyal lízingelte a cég, s nem tudja fizetni a lízingdíjat.

Ebből az következik, hogy a társaság gépparkja idén kevesebb, mint hatodára olvad a három évvel korábbinak, ráadásul jó hírét nagyon megtépázták az utóbbi időszak botrányai. A cég pénzügyi helyzete rengeteget romlott 2019 óta, az adósságállománya 646 millió lejről 1,12 milliárdra nőtt, míg a bevételei visszaestek.