Kényszerleszállást hajtott végre motorhiba miatt egy Boeing 737-8 Max típusú repülőgép december 22-én, ami Arizonából Montreálba tartott - írja a Guardian.

A pilóták röviddel a felszállás után vették észre a motorhibára utaló automatikus jelzést, emiatt úgy döntöttek, hogy az érintett hajtóművet leállítják és visszatérnek a reptérre. Később kiderült, hogy hidraulikus hiba történt. A repülőgép valódi veszélyben nem volt, egy hajtóművel is le tudja tenni a gépet a személyzet.

QP | Quality Placement

December elején az Egyesült Államok Szövetségi Légiközlekedési Hatósága feloldotta a 737 Max típus 20 hónapos parkoltatását, amelyet két halálos baleset után letiltott a használatból. A gépek szoftverét is megváltoztatták, valamint a pilóták képzésén is változtattak. Az amerikai kereskedelmi járatoknál december végén repülhetnek újra a típus repülői.

Indonéziában és Etiópiában 2018-ban és 2019-ban lezuhant 737 Max gépek miatt 346 ember vesztette életét, majd a vizsgálatok megállapították, hogy a típus repülési szoftverei, valamint az egész konstrukció gyerekbetegségei, a pilóták képzésének hiányosságai miatt történhettek a katasztrófák. Emiatt a Boeing elveszítette piacvezető szerepét, mert megingott a bizalom az amerikai gyártóval szemben. Már a koronavírus-járvány előtt mintegy 20 milliárd dollárnyi veszteséget szenvedtek el emiatt. A 737 Max volt - főként az amerikai belföldi járatok zsugorítása, valamint a fapados forradalom miatt - a gyártó legkelendőbb típusa, mivel sok utas fér bele, fenntartása pedig gazdaságos.