A járműelektronikai áramkörök és az akkumulátorcellák az autóipar legfontosabb részegységeivé léptek elő az elektromos mobilitás és az önvezető járművek korában. Az európai autógyárak pedig eközben ázsiai beszállítóktól váltak függővé, mert a belföldi autóipar nem reagált időben a változásra, és így nem épült ki gyártókapacitás földrajzi közelségben – idézi az interjút az MTI.
“Túlságosan függővé váltunk más régióktól és ezen mindenképpen változtatni kell” - jelentette ki az interjúban Franz Fehrenbach, a Bosch felügyelőbizottságának év végén a posztjáról távozó elnöke. Megjegyezte ugyanakkor, hogy ez nem a politika hibája, hanem üzemgazdasági szempontok, a beszállítói lánc költségeinek az optimalizálása miatt alakult így. “Az autóipar előtt azonban már megfogalmazódik a kérdés, hogy milyen módon tervezi biztosítani magának az alapanyag-ellátást, különösen az akkumulátorcellák esetében” - mondta.
A német autógyárak már megtették az első lépéseket az ellenőrzés visszaszerzésére alkatrészellátásuk felett. A Volkswagen konszern hat akkumulátorgyárat tervez építeni partnerekkel együttműködésben szerte Európában 2030-ig. Az Európai Unió pedig támogatási programot indított félvezető gyártóknak európai telephely létesítéséhez.
A Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállítója Németországban helyezett üzembe az idén egy félvezető áramkör gyártó üzemet egymilliárd eurós, a cég történetében a legnagyobb beruházással.
Legolvasottabb

Először tettek közzé fotókat Gagarin halálának helyszínéről

Kitárul a Mókaliget: megnyitott Budapest első mókus- és madárparkja

Putyin a térképre bökött és Szibériát választotta top menedzserei új lakhelyének

Elmaradt a bankcsőd, nagy az öröm

Az oroszok nem a spájzban vannak, hanem a kormányban – állítja a volt elnök
