A HS2 hálózat London és több észak-angliai nagyváros - köztük Birmingham, Leeds és Manchester - között épülne meg, 56 milliárd fontos (19,8 ezer milliárd forintos) költségvetéssel. Az első szakasz átadását 2026 végére tervezték London és Birmingham között, a másodiknak pedig 2032-2033-ra London és Leeds, illetve London és Manchester között.

A vonatok legnagyobb sebessége meghaladná az óránkénti 400 kilométert. A nagysebességű vasút révén Leeds és London között 131 percről 81 percre, Manchesterből 127 percről 67 percre, Sheffieldből 121 percről 85 percre, Liverpoolból 134 percről 93 percre rövidülne az út időtartama.

QP | Quality Placement

A revízió során a költségeket és a várható hasznot veszik górcső alá. Megvizsgálják az eddigi kiadásokat, a megtakarítások lehetőségét, a projekt környezeti hatásait - különös tekintettel a karbonsemlegesség iránti elkötelezettségre -, várható gazdasági és üzleti hasznosulását, valamint a program esetleges törlésének vagy átalakításának plusz költségeit. Utóbbiak között szóba kerülhet a vonatok sebességének csökkentése vagy az, hogy csak az első fázis készül el.

A projekt vezetője júliusban arra figyelmeztetett, hogy a teljes költségvetés akár 30 milliárd fonttal is meghaladhatja a jelenleg tervezett 56 milliárdot. A kormányzó Konzervatív Párt vezetői tisztségéért és a miniszterelnöki pozícióért folytatott versenyben a július vége óta hivatalban lévő kormányfő, Boris Johnson azt mondta, nem vonná vissza az új vasúti hálózatról szóló terveket, de aggodalmainak adott hangot a projekt anyagi vonzatai miatt - írta az MTI.