Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Headforpoints.com utazási weboldal által elsőként ismertetett, a munkatársaknak címzett feljegyzésben Sean Doyle vezérigazgató közölte, hogy a British Airways egy "új leányvállalat" létrehozását tervezi, amely a londoni Gatwick repülőtéren működő hosszú távú járatai mellett működne. Doyle hozzátette, hogy az új légitársaság 2022 nyarára "rendkívül versenyképes" rövid távú útvonalakat kíván kiszolgálni London második legnagyobb repülőteréről.

Az International Airlines Group tulajdonában lévő légitársaság szóvivője a CNN Businessnek elmondta, hogy a szakszervezetekkel együtt dolgoznak "a Gatwicken történő rövid távú üzemeltetéssel kapcsolatos javaslatokon", de további kommentárokat nem kívánt adni. A brit pilóták szövetsége (BALPA) megerősítette, hogy a British Airways-szel folytatott tárgyalások utolsó szakaszában van a pilóták felülvizsgált bérezéséről és a munkafeltételek meghatározásáról.

A világ egyik legnagyobb légitársaságának nem ez az első próbálkozása, hogy kizárólag rövid távú európai járatokra összpontosító leányvállalatot indítson. A Go Fly a British Airways által 1998-ban alapított fapados légitársaság volt, amely a londoni Stansted repülőtérről indult a kontinens különböző célállomásaira. Négy évvel később megvásárolta az EasyJet, amely ma a legnagyobb légitársaság, amely a Gatwick repülőteret használja.

Az IAG számára azonban kulcsfontosságú lehet az új üzletág, miután az elmúlt 18 hónapban hatalmas veszteségeket szenvedett el, mivel a világjárvány idején összeomlott a forgalom. Ráadásul az utasok érdeklődése továbbra is alacsony, a csoport 2,3 milliárd eurós adózás előtti veszteséget jelentett az idei első félévre. A veszteségek legnagyobb részét a londoni Heathrow repülőtéren található fő csomópontja közelében működő British Airways okozta, amely nem közlekedhetett a járvány miatt a legjövedelmezőbb transzatlanti útvonalain.

A Ryanair és az EasyJet arra számít, hogy július és szeptember között visszanyeri a járvány előtti utasforgalmának 60-80 százalékát, ami lényegesen magasabb, mint az IAG által előrejelzett 45 százaléknál.