Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Brüsszelnek aggályai támadtak azzal kapcsolatban, hogy az expressz és a hagyományos nemzetközi csomagszállítás piacán a felvásárlás révén létrejövő vállalatnak nem kellene számottevő piaci versenytársakkal szembenéznie, ami az árak emelkedése révén árthat a fogyasztóknak. A bizottságnak az uniós jog szerint 90 munkanapja van arra, hogy lezárja a most indított vizsgálatot.

A bizottság kitér arra, hogy a FedEx és a TNT azok közé a vállalatok közé tartozik, melyek mind Európában mind azon kívül átfogó légi és szárazföldi fuvarozási infrastruktúrával rendelkeznek, és így a csomagszállítási szolgáltatások széles skáláját tudják kínálni ügyfeleiknek. Európában mindössze négy ilyen cég tevékenykedik; a FedEx és a TNT mellett még a Deutsche Post tulajdonában álló DHL és a FedExhez hasonlóan működő amerikai UPS.

A bizottság előzetes vizsgálata azt mutatta ki, hogy mind az Európai Gazdasági Térség (EGT) területén, mind azon kívül, a nemzetközi expressz csomagszállítás piacán a FedEx-TNT felvásárlással létrejövő vállalat csak a másik két nagy céggel, a DHL-lel és a UPS-szel lenne kénytelen versenyezni, s miután a versenytársak száma háromról kettőre csökkenne, ez jelentősen csökkentené a verseny jelentette piaci nyomást a fúzió révén létrejövő cég számára. Brüsszelnek amiatt is aggályai vannak, hogy az így létrejövő cég az EGT-n kívülre irányuló hagyományos csomagok piacán egyes célországok esetében nagyon magas piaci részesedéssel rendelkezne.

Brüsszel azokat a vállalati fúziókat köteles vizsgálni, amelyek esetén az érintett cégek összes forgalma meghaladja az ötmilliárd eurót, és ebből az unió országaiban cégenként legalább 250 millió euró keletkezik.