Az első félév adati alapján a Toyota jelentős előnyt szerzett a General Motorsszal szemben a világ legnagyobb autógyártójának címéért folyó versenyben. A japán vállalat 4,8 millió, amerikai versenytársa 4,5 millió autót adott el 6 hónap alatt, mert az előbbi cég kisebb veszteséget szenvedett el az amerikai piacon mint ellenfele. A GM eddig abban bízott, hogy hazai piacának zsugorodását bőven ellensúlyozhatja az értékesítés növekedése a világ többi részén, ám úgy tűnik, ez nem jön be. Ez megingathatja Rick Wagoner vezérigazgató helyzetét is, ugyanis ezt a stratégiát az ő vezetése alatt alakította ki a világ autóiparának trónját - az éves eladások alapján - 70 éve birtokló cég. Igazság szerint jól növekszenek a cég külföldi eladásai - az ázsiai-csendes-óceáni térségben 15, ezen belül Kínában a Chevrolet márkának köszönhetően 33 százalékkal, Európában 2,5 százalékkal bővült az értékesítés. Az USA-ban viszont szintén két számjegyű ütemben zuhantak az eladások, aminek eredőjeként a második negyedévben 5 százalékkal, a tavalyi 2,4 millióról 2,3 millióra csökkent a GM értékesítése. A Toyota nem erőlteti a vezető hely átvételét, kommunikációjában igyekszik csökkenteni ennek jelentőségét, eladási számait hamarabb hozza nyilvánosságra, mint a GM, ami lehetővé teszi az utóbbi számára, hogy ehhez igazítsa saját számait. Ez azonban csak addig működik, amíg kicsi a kettejük közti különbség - tavaly néhány ezerrel adott el több autót az amerikai vállalat a két cég saját adatainak összevetése alapján -, ám a féléves különbség ehhez képest brutálisnak mondható.