Átalakulhatnak a vásárlások az Aldinál: a boltlánc együttműködési megállapodást írt alá a halasztott (későbbi) fizetési megoldásokat biztosító Klarna svéd fintech céggel. A Klarna többek között webshopoknak kínál különböző fizetési megoldásokat, így az utólagos fizetést is.

Vásároljon most, fizessen két hét múlva!

A Charges Retail kiskereskedelmi portál szerint az Aldi Németországban indította el a szolgáltatást, az országban ugyanis a nem élelmiszertermékeket házhoz szállítással is meg lehet rendelni. Mostantól például a kerti bútorokat, okostelefonokat vagy az otthoni koronavírus-teszteket nem kell azonnal kifizetni, hanem elég később a Klarna kamatmentes hitelének segítségével.

Ehhez mindössze annyi a teendő, hogy fizetéskor a vásárlóknak a Klarnát kell választaniuk fizetési módszerként. Amint a cég ezt jóváhagyja, érkezik egy e-mail a vásárlónak arról, hogy 14 napja van arra, hogy banki átutalással kiegyenlítse a számlát. A Klarna applikációjának letöltésével pedig az appon keresztül is lehet fizetni.

Az Aldi azt is lehetővé teszi, hogy a vásárlók bármikor szüneteltethessék a fizetést, ha vissza szeretnének küldeni egy terméket, így a számla fizetési határidejét addig lehet tolni, amíg a termékvisszaküldést fel nem dolgozták.

Egyre népszerűbb a Klarna

Az Aldival való együttműködés jelentős lépést jelent az élelmiszeripar felé a Klarnának, amely az elmúlt két évben egyre népszerűbb lett. Ehhez az is hozzájárult, hogy az online vásárlás rohamos növekedésnek indult a koronavírus-járvány alatt. Az amerikai Forbes cikke szerint a svéd székhelyű Klarna Európa legnagyobb magántulajdonban lévő fintech vállalata, négyezer főt foglalkoztat, és a cég értékét 31 milliárd dollárra értékelték. Sikerének titka, hogy az ügyfeleknek a vásárlásért csak később kell fizetni, a kereskedők pedig a Klarna fizetési technológiájának használatáért fizetnek.

A kereskedői díjak 3 és 7 százalék között vannak. A cég árbevétele 37 százalékkal nőtt éves szinten, 2020-ra elérte az 1,2 milliárd dollárt. A Klarnának világszerte több mint 90 millió aktív felhasználója van, akik naponta átlagosan 2 millió tranzakciót hajtanak végre több mint 250 ezer olyan kereskedővel, mint például a Nike vagy az Amazon.