Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Felturbózta a kávéfogyasztást az otthoni munkavégzésre való átállás, sokan ugyanis így nem a munkahelyükön vagy kávézókban itták meg a napi kávéadagjukat, hanem otthon készítették azt el.

A Nescafé instant kávékat és a Nespresso kávékapszulákat is gyártó Nestlénél például az elmúlt évtized legnagyobb negyedéves forgalomnövekedését könyvelhette el -  írja a brit Guardian az óriáscég negyedéves eredményeiről. 

Kapszulaboom

A cég szerint a Nespresso kapszulák forgalma 17 százalékkal nőtt 2021 első negyedévében, az instant kávék és a Starbucks kávézólánc márkájával ellátott kávék forgalma szintén jelentősen emelkedett. A többi fogyasztási cikket gyártó céghez hasonlóan a Nestlé is jól teljesített a pandémia alatt, de a kávék jelentették a leggyorsabban növekvő területet. A kávéboom miatt összességében a Nestlé forgalma 7,7 százalékkal nőtt az első negyedévben szemben a tavalyi első negyedévben elért 4,3 százalékos növekedéssel.

A kávék iránti kereslet em csak e cégnél volt jelentős: a koronavírus-járvány kezdete óta eltelt egy évben a Waitrose brit élelmiszerbolt is jelentős, 39 százalékos növekedését tapasztalt.

Mi lesz a kapszulákkal?

Otthoni fogyasztásra sokan választják a kapszulás kávékat, azonban az egyszeri használatra alkalmas kávékapszulák komoly kihívást jelentenek környezetvédelmi szempontból. A kapszulák gyakran műanyag, fólia és alumínium keverékéből vannak, így az újrahasznosításuk nehézkes lehet, így akár 500 év is szükséges lehet ahhoz, hogy teljesen lebomoljanak.

Becslések szerint évente 20 milliárd kapszulát használnak a világon összesen, amelyekből mintegy 14 milliárdot a Nespresso értékesít. A Waitrose egyébként ezért teljesen lebomló, otthon is komposztálható saját márkás kávékapszulákat dobott piacra.

Csúcson az állateledelek is

A Nestlénél egyébként a kávék mellet a kisállatgondozási termékek is jelentős, 9 százalékos forgalomnövekedést könyvelhettek el, köszönhetően annak, hogy a járvány alatt rengetegen fogadtak be házi kedvencet.

Márciusban például az egyesült királyságbeli élelmiszerboltok figyelmeztetést adtak ki: a koronavírus-járvány következtében bevezetett lezárások miatt egyre többen vettek magukhoz házi kedvencet, ez pedig azt jelenti, hogy néhány kutya- és macskaeledelből hiány alakulhat ki átmenetileg.