Felpörgött a pandémia alatt a házhoz szállítás, a növekvő kereslet miatt a Tescónak is lépnie kellett. A boltlánc 225 új járművezetőt vesz fel, és 100 új kisteherautóval erősítene Írországban. A házhoz szállítást annak ellenére erősíti a cég, hogy az elmúlt időszakban enyhítettek a korlátozásokon és elkezdődött a nyitás.

„Az elmúlt évben azon dolgoztunk, hogy a házhoz szállítást biztosító szolgáltatásunk kielégítse a megnövekedett keresletet. Illetve, hogy mindenki, akinek szüksége van rá, hozzá tudjon férni a szolgáltatáshoz" - mondta Kari Daniels, a Tesco Ireland vezérigazgatója. Daniels szerint mind a házhoz szállítás, mind pedig a click&collect szolgáltatás (neten megrendelt termékekért elmegy a vevő) iránt nő a kereslet, így szükség van a további sofőrök felvételére, hogy ki tudják szolgálni a vásárlókat. A Tesco egyébként 1997 óta működik az ír piacon, országszerte 151 üzlettel és több mint 13 ezer alkalmazottal rendelkezik.

Jön az azonnali kiszállítás

A Tesco a sofőrök felvétele mellett egy másik fronton is beszállt a versenybe: a pár percen belüli házhoz szállítást vállaló cégek sorába lépne be. A brit Tesco egyelőre teszteli a Whoosh nevű új szolgáltatását, amellyel a vásárlók egy órán belül megkapnák a megrendelt élelmiszereket.

A szolgáltatás egyelőre egyetlen, Wolverhampton városában található boltban érhető el a környezetében élőknek. Chris Poad, a Tesco online vezetője szerint most azon dolgoznak, hogyan tud a Whoosh a munkatársak és a vásárlók számára is a lehető legjobban működni. A szolgáltatás a hét minden napján, reggel 7 óra és este 10 óra között érhető el. Egyelőre kevesebb termékből lehet választani, mint ami a boltban elérhető, de minimális kosárméret nincsen.