A magyarországi Tesco vállalta, hogy növeli élelmiszereinek kínálatában az egészségesebb termékek arányát, rögzítik a kiindulási állapotot, valamint a 2022 végéig elérni tervezett célokat - derül ki a cég közleményéből. A növényi alapú, húst helyettesítő termékek értékesítésének 300 százalékos növelését tervezik 2025-re. Emellett olyan tervet dolgoznak ki, amely egészségesebbé teszi a saját márkás termékeket összetételük megváltoztatásával.

Az ügy előzménye, hogy a Tesco részvényeseinek egy része még februárban beadványt fogalmazott, amelyben felszólították a céget, hogy javítson élelmiszerei minőségén, növelje az egészséges termékek arányát. Azt várták a vállalat vezetésétől, hogy tűzzön ki ezzel kapcsolatban konkrét célokat. Az aktivista befektetők között volt a Robeco, a J O Hambro és a Guy's and St. Thomas’ egészségügyi jótékonysági szervezet is, továbbá 101 egyéni Tesco-részvényes.

A Tesco, amelynek 27 százalékos részesedése van a brit élelmiszer-kiskereskedelemben, korábban azt vállalta, hogy az egészséges termékek arányát 58 százalékról 65 százalékra emeli 2025-ig brit és ír áruházaiban. A ShareAction névre keresztelt indítvány benyújtói úgy vélték, hogy ez a vállalat közép-európai érdekeltségeinél és Booker nagykereskedelmi cégénél is érvényesíteni kellene. Ebben a vállalat vezetése beleegyezett, ezért a kezdeményezők visszavonták a ShareActiont.