A britek olyan inflációval néznek szembe, amilyenre harminc éve nem volt példa. Várakozások szerint áprilisban 7,5 százalékkal lesznek magasabbak az árak, mint 2021 negyedik hónapjában. Úgy tűnik, hogy a szigetország piacán öldöklő versenyt folytató kiskereskedők közül a Tesco találta meg a módját, hogy reagáljon erre a helyzetre - derül ki a Reuters jelentéséből. Nevezetesen a Clubcard rendszerében részt vevő, lojális vásárlóinak kínál az infláció kínját enyhítő, kedvező árajánlatokat.

Ilyen klubkártyával 20 millió brit háztartás rendelkezik a szigetországban, és további 8,5 millió mobiltelefonos alkalmazáson keresztül vesz részt a törzsvásárlói programban. Ez a biztos vásárlói bázis javítja az áruházlánc alkupozícióját a beszállítói piacon, ahol minden cent árengedményre szüksége van. A Clubcard programot 1995-ben indították útjára, így mostanra gigantikus adatbázist építettek fel vásárlóik szokásainak, igényeinek feltérképezéséhez.

A koronavírus-járvány szaggatta 2020-as évben a kártyatulajdonosok egyes árucikkek setén 50 százalékos árengedményt kaptak. Ez is hozzájárulhatott, hogy 2021-ben csak október és december között 1,9 millióval bővült a program mobiltelefonos résztvevőinek száma. A Clubcard-árak ma már a Tesco akciós árainak 95 százalékát adják - a nagy árengedményeket a kártyatulajdonosok vásárlásainak köszönhető nagy forgalommal kompenzálják.