Az Uberrel és a Bolttal szemben is veszíthet erőfölényéből Madridban a fuvarmegosztó vállalat, a Cabify. Az Auro nevű cég, amely 1100 sofőrjét foglalkoztatja a Cabify-nál, most egy bírósági döntés kapcsán vitába szállt a spanyol céggel.

A közösségi személyszállítást nyújtó vállalatok ellen több spanyol városban tüntettek már az elmúlt években, ugyanis a megengedettnél több Uber és Cabify autó működött a városban, és az ágazati követelmények nem voltak egyformák, így a verseny sem volt tisztességes. 

Egy júniusi ítélet végül arra kötelezte az Auro flottáját, hogy továbbra is a Cabify-jal dolgozzon, de a szerződést mégis felmondták, ezért sofőrjeiket az Uberhez ( például az Uber Eats-hez) vagy a Bolthoz irányítanák január végétől - írja a Reuters.

Felix Ruiz, az Auro társalapítója szerint a vállalattal nincsenek összhangban, és a Cabify fő riválisa, az Uber hatékonyabban működik és rendszerük magasabb bevételt tesz lehetővé, míg a Bolt előnye, hogy kevesebbet kér a piaci részesedésről.

Ezzel a spanyol cég a második helyre eshet vissza hazai pályán, mivel az Uber nagyjából ugyanakkora "lefedettséggel" működik a városban. 

A Cabify egyébként egy évtizede kezdte meg működését a városban és mintegy 8 ezer járművel dolgoznak naponta, de egyre nagyobb a nyomás a riválisok miatt, akik már robogókat, kerékpárokat is bevetettek, de az Uber már élelmiszer-kiszállítással is foglalkozik.

A vállalat eközben a tőzsdére lépést is fontolgatja, de egyelőre nem jelentett be részvénykibocsátási tervet. Tavaly 516 millió dolláros bevételt könyvelt el globálisan és több mint 5,4 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik. 

Az európai és a latin-amerikai piacain 230 ezer sofőr szolgáltatásait veszi igénybe, csak Spanyolországban 441 közvetlen munkatársuk van - írja a portál.