A cégek közlése szerint a GM Cadillac nevű márkájával szerepelnének a száguldó cirkuszban, és legalább egy amerikai pilótát alkalmaznának. A csapat központja az Egyesült Államokban lenne, de Nagy-Britanniában egy kiegészítő egységet is üzemeltetnének.

Az Andretti Cadillac csapat hivatalosan is be fogja nyújtani a felvételi kérelmet, amikor a nemzetközi szövetség megnyitja erre a lehetőséget

- fogalmaztak a közleményben.

Az indianai székhelyű Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es cart-bajnok Michael Andretti, az 1978-as Forma-1-es világbajnok Mario Andretti fia. Az istálló egyik F1-es pilótaülésének legfőbb várományosa a jelenleg az IndyCarban szereplő Colton Herta lenne.

Andretti elmondta, már elindították a bővítési folyamatot, vettek fel mérnököket és kiválasztották technikai igazgatójukat is, akinek kilétét később fedik fel.

"Egy amerikai gyártó áll mögötte, és egy amerikai csapat egy amerikai pilótával. Azt hiszem, ez lesz az év legnagyobb története."

- fogalmazott.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) dubaji elnöke, Mohammed ben Szulajem úgy fogalmazott, a szervezet csak a szigorú szabályok betartásával ad engedélyt új istálló csatlakozására, és a döntés több hónapot is igénybe vehet.

A szakértők ugyanakkor kizártnak tartják, hogy a 2026-os új motorszabályok bevezetése előtt új autóval bővüljön a jelenlegi, húszfős mezőny. Az Audi bár már korábban jelezte, hogy a Sauber istállóval karöltve három év múlva gyári csapattal csatlakozik a vb-sorozathoz.

Legutóbb 2016-ban, az ugyancsak amerikai tulajdonban lévő Haas csatlakozott teljesen új csapatként a száguldó cirkuszhoz, amelynek kereskedelmi jogait 2017 óta az amerikai Liberty Media birtokolja.

Részben ennek is köszönhető, hogy idén már három verseny lesz az Egyesült Államokban: a miami és az austini futamhoz Las Vegas csatlakozik rendezőként. A drukkerek ráadásul - 2015 óta először - amerikai pilótának is szurkolhatnak 2023-ban, a Williams egyik versenyzője ugyanis Logan Sargeant lesz.