Az olasz Campari szeszesital-csoport nem látja jelét annak, hogy az infláció miatti aggodalmak elriasztanák az italozókat. Közeleg a téli partiszezon Európában és az USA-ban is.

"A portfóliónk teljesítményét nézve nem látunk változást a fogyasztói hangulatban" - mondta Bob Kunze-Concewitz, a Campari vezére. A cég gyártja többek között az Aperolt is.

A csoport forgalma 19 százalékkal emelkedett a harmadik negyedévben, amelyben benne van az augusztus is. Ehhez ugyanakkor hozzájárultak az áremelések is, illetve hogy a dollár nagyon erős. A Campari legnagyobb piaca ugyanis az USA - írja az ESM kiskereskedelmi szakportál.

A cég megerősítette, hogy az áremeléssel sikerült ellensúlyozni az alkohol, az üveg és a logisztika árának növekedését.

A vállalat nemrég kisebbségi részesedést szerzett a londoni székhelyű Catalyst Spiritsben, amely egy globális szeszesitalmárka-inkubátor. Ők a főrészvényesei a Howler Head nevű bourbon márkának, amelyben egyébként a Campari nemrég 15 százalékos részesedést vásárolt.

Kunze-Concewitz nem titkolja, hogy a cégnek komoly növekedési tervei vannak.