A Nikkei japán gazdasági lapnak adott interjúban kijelentette: a Nissan autógyár japán vezetői azért távolították el elnöki posztjáról, hogy ezzel akadályozzák meg a Renault és a Nissan autógyárak közötti együttműködés szorosabbra vonását. Ghosnt még novemberben vették őrizetbe, mert állítólag 2010 és 2015 között a tényleges 10 milliárd jen (78 millió euró) jövedelmének csak mintegy a fele szerepelt a Nissan tőzsdei jelentéseiben. Előzetes letartóztatása december 10-én járt le, de aznap új vádakkal ismét letartóztatták: eszerint a 2015-től 2018-ig terjedő időszakban 2,9 milliárd jen jövedelem szerepelt az értékpapír-felügyeletnek benyújtott beszámolókban a tényleges 7,2 milliárd jen helyett. December 21-én újabb letartóztatási parancsot adtak ki ellene a saját befektetései veszteségeinek átkönyvelése vádjával.

Ezekről a vádakról viszont az interjúban azt mondta, hogy ártatlan. Ghosn szerint a letartóztatása a vezetőség ellene elkövetett árulásának és összeesküvésének az eredménye. "Ártatlan vagyok minden ellenem felhozott vádban. Mindig becsülettel láttam el a feladatomat és több évtizedes pályafutásom során soha semmilyen szabálytalanságot nem vetettek a szememre" - nyilatkozta a leváltott cégvezér. "Jogtalanul lettem megvádolva és méltánytalanul tartanak fogva megalapozatlan vádak alapján" - védekezett Ghosn, aki 1999 júniusában a Renault delegáltjaként ügyvezető igazgatóként kezdte pályafutását a Nissannál és nevéhez fűződik a cég megmentése a csődtől. 2000-ben a Nissan elnökévé, majd 2001-ben vezérigazgatójává lépett elő, mely utóbbi posztot 2017-ig tartotta meg.

A Renault-Nissan-Mitsubishi autóipari együttműködés két japán tagja letartóztatását követően napokon belül minden feladatából felmentette a cégvezért. A Renault SA felügyelő bizottsága viszont akkor még nem váltotta le posztjáról Carlos Ghonst, hanem "akadályoztatása idejére" helyettes ügyvezető igazgatót bízott meg feladatai ellátásával. A Renault csak az idén januárban nevezte ki az elnöki posztjáról lemondott Carlos Ghosn utódját a francia Michelin abroncsgyárat is vezető Jean-Dominique Senard személyében. Az új elnök kinevezésével párhuzamosan a megbízott vezérigazgatót, Thierry Bolloret is véglegesítette hivatalában.

A francia cég 43,4 százalékos szavazó részesedéssel rendelkezik a Nissanban, az pedig 15 százalékos nem szavazó részesedéssel a francia autógyárban. Az együttműködés harmadik tagja, a Mitsubishi 34 százalékban van a Nissan tulajdonában. A Nikkei lapnak adott interjúban Carlos Ghosn elmondta, hogy az autógyárak közötti integráció szorosabbra vonásán, "egy holding vállalaton belüli autonóm működés" kialakításán dolgozott.

A Kyodo hírügynökség szerdai beszámolója szerint a japán Nissan Motor Co., a francia Renault SA és a japán Mitsubishi Motors Corp. autógyárak együttesen 10,75 millió autót értékesítettek tavaly és ezzel a második helyen végeztek a 10,83 milliós eladással a világranglista élén álló Volkswagen AG mögött. A Nissan-Renault-Mitsubishi tavaly 1,4 százalékkal, a Volkswagen 0,9 százalékkal növelte eladásait.

A harmadik helyre 10,59 millió, az előző évinél 2,0 százalékkal több jármű eladásával a Toyota Motor Corp. került a csoporthoz tartozó Daihatsu Motor Co. autógyár és Hino Motors Ltd. teherautó gyár eladásaival együtt.

A General Motors még nem közölte tavalyi értékesítési adatait, de az szakmai körök szerint elmarad a Toyota csoport eladásai mögött.