Az Európai Unió Euro 7-es szabványai, amelyek 2025-től szigorítják az autók szennyezőanyag-kibocsátási határértékeit, többek között a nitrogén-oxidok és a szén-monoxid tekintetében eltérítik az iparágat attól, hogy a villamosításra fókuszáljanak - mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.

Nem hiszem, hogy Európának szüksége van az Euro 7-re. Ez a kutatás-fejlesztési erőforrásaink egy részét olyasmire fordítja, amire nincs szükségünk, miközben kínai versenytársaink egyetlen technológiával, az elektromos autókkal léphetnek piacra

- idézi a cégvezért az Autonews.

Tavares a párizsi autókiállításon is a fosszilis üzemanyaggal hajtott autók 2035-től történő európai betiltásának átgondolására szólított fel. Szerinte nagyon nem lesz jó, ha úgy tiltják be ezeket a járműveket, hogy közben nincs megfizethető elektromos alternatíva. Ehhez még további 5-6 évre van szükség.

Tavares a kínai gyártókkal szembeni lemaradás kockázatát tekinti a legnagyobb kihívásnak Európában, nagyobbnak mint a félvezetők hiányát vagy éppen az energiaválságot.