A Chanel francia divatház 2021-ben 15,6 milliárd dolláros forgalmat könyvelt el, ez nagyjából 50 százalékos növekedést jelent a 2020-as, és 23 százalékos emelkedést a 2019-es adatokhoz képest. Ezt annak ellenére érte el, hogy 2021-ben 1,8 milliárd dollárt költött marketingre, és megküzdött a növekvő inflációval és a koronavírus-járványból adódó globális utazási korlátozásokkal is - írja a Robbreport.com.

A vállalat 2021-ben ráadásul háromszor emelte árait, majd a 2022-es év elején még egyszer, amit a növekvő anyag- és munkaerőköltségeknek tulajdonított. Márciusban a Reuters arról számolt be, hogy a Chanel egyes termékei akár kétszer annyiba is kerülhetnek, mint amennyibe a világjárvány előtt kerültek.

A márka legjobban teljesítő termékei a ruházat, az ékszerek és az órák, de az illat- és szépségápolási termékeknél némi visszaesést szenvedtek el.

A Chanel politikája ráadásul továbbra is változatlan marad: a cég szerint ugyanis jobb, ha a ruhákat, az ékszereket és az órákat fizikai boltokban vásárolják meg az ügyfelek.

Patrick Blondiaux, a vállalat pénzügyi vezetője bár elismerte, hogy a digitális platformok "kulcsszerepet játszanak a vásárlói interakcióban", az online felületeikkel más céljuk van.

"Rengeteget fektetünk a digitális eszközökbe, hogy kapcsolatot teremtsünk a fogyasztókkal és online szolgáltatásokat kínáljunk. Ezek az eszközök magukban foglalják majd az üzletben történő időpontfoglalás lehetőségét, a virtuális felpróbálást és az értékesítés utáni egyéb szolgáltatásokat is " - magyarázta.

A márka emellett az ügyfélszolgálatra is nagyobb hangsúlyt fektet, ezért most 3500 új alkalmazottat vesznek fel.