A kormányzat biztosította a céget, hogy megadja a segítséget, a forgalom fellendülésével pedig újraindítja a privatizációt.

A járvány előtt is nehéz helyzetben működő, privatizációra készülő légitársaság az első félévben a tavalyihoz képest dupla akkora, 23 millió eurós veszteséget könyvelt el, az utasforgalom várhatóan 60 százalékkal lesz kevesebb idén az egy évvel korábbihoz képes - írja a portál.

Ez azt jelenti, hogy 1 millió alatt maradhat az éves utasforgalom, erre 1999 óta nem volt példa a cégnél.

A Croatia Airlines három különböző forgatókönyvet vázolt fel a jövőjét illetően. Az első szerint az év végére teljesen kifutnak a készpénzből, a második szerint a tavalyi szinthez képest fele annyi bevételből kellene gazdálkodniuk, ebben az esetben 40 millió eurós veszteség érné a légitársaságot. A harmadik a tavalyihoz képest alig 37 százaléknyi bevétellel és a határnyitás elhúzódásával, nagyon alacsony 2021 év eleji igénnyel számol, így a 73 millió eurós veszteség sem zárható ki.