Mintegy 2,5 milliárd dollárért megvásárolta a magántulajdonban lévő Heydude cipőmárkát az egyedi "krokodilos" papucsairól híres Crocs. 

Az amerikai vállalat igyekszik kihasználni a világjárvány okozta új trendet, vagyis a kényelmes, praktikus cipők és otthoni papucsok által megnövekedett ugrásszerű keresletet - közölte a cég a Reuters-szel.

A Crocs ezért készpénzben, 2,5 milliárd dollárt fizetett a magánkézben lévő, szintén kényelmes túrázó és szabadidős cipőket gyártó Heydude-nak és 450 millió dollár értékű Crocs-részvényt bocsátott ki a márka alapítójának, Alessandro Rosanónak.

Az új trend megjelenése egyébként annak köszönhető, hogy a globális lezárások miatt nagyon sokan otthon maradtak és azóta is otthonról dolgoznak, ezért azok a márkák kezdtek el gyorsan növekedni, amelyek kifejezetten komfortos lábbeliket készítenek, így például a Crocs vagy az Ugg.

A 2008-ban alapított olasz Heydude eladásainak mintegy 43 százaléka online történik, és a vállalat az idei évet várhatóan 570 millió dolláros bevétellet zárja majd. A Crocs ehhez képest eladásainak csupán 37 százalékát regisztrálja online, de bevétele az idei évben akár 65 százalékkal több lehet a tavalyi 1,39 milliárd dollárhoz képest - írja a portál.