Decemberben 15 százalékkal tudott nőni a piac, ami az első negyedéves növekedést jelenti 2006 utolsó három hónapja óta. A GM és a Crysler a nagy vesztesek közé tartozik: 2009-ben az új autó eladások a legalacsonyabb szintre estek vissza az elmúlt csaknem három évtizedes időszakot nézve.
Az amerikai személyautó és kisteherautó eladások 21 százalékkal 10,3 millió járműre nőttek az Autodata Corp. adatai szerint. Az USA-ban 2008-ban 13,2 millió, míg az azt megelőző évben 16,8 millió járművet tudtak eladni.
A tavalyi évben a GM részesedése a tengerentúli piacon 19,9 százalékra esett vissza a korábbi 22,3 százalékról, míg a Fordé 16,1 százalékra nőtt a korábbi 15 százalékról, a Toyotáé pedig 17 százalékra kúszott föl a korábbi 16,7-ről.
A Honda decemberben 24 százalékkal tudta növelni amerikai szállításait, míg a Nissan eladásai 18 százalékkal bővültek. A Crysler viszont visszaesett: 3,7 százalékkal csökkent autóinak értékesítése.