Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A világ legnagyobb bútorkereskedője meghirdette 2019-2021-es stratégiáját, amelynek keretében minden országban erősítené a teljesen digitális megoldásokat - beleértve a webáruházat -, valamint komoly lépést tesz afelé, hogy a városszéli nagy áruházak helyett a városközpontokban lévő kisebb üzleteket helyezze fókuszba.

A Financial Timesnak adott nyilatkozatában a cégvezető elmondta: az Ikea azt is fontolgatja, hogy az értékesítés helyett a bútorok bérbeadását kínálja fel vásárlóinak, továbbá olyan virtuálisvalóság-eszközöket terjesszenek el, amelyek abban segítik a fogyasztókat, hogy otthonukat megtervezzék. Az üzleti modell átalakulása hihetetlenül gyorsan zajlik majd le - mondta Brodin, aki 2017 szeptembere óta áll a társaság élén.

Az Ikea már régóta azzal a megoldással igyekszik költségeit lefaragni, hogy nagy alapterületű, raktárral rendelkező üzletekben olyan vásárlóknak kínálja bútorait, akik az elszállítást maguk oldják meg és maguk szerelik össze a termékeket. Mostanra azonban egyre többen költöznek be a városok központjába és a fogyasztói szokások megváltoznak. Például egyre több az olyan városlakó, akinek nincs autója, mind nagyobb teret hódít az online kereskedelem és a vásárlók már felkészültek arra, hogy pluszdíjat fizessenek a házhoz szállításért és az összeszerelésért.

Megindult a kísérlet

Az Ikea kezdetben tíz nagyvárost - közöttük Londont, New Yorkot és Tokiót - céloz meg, hogy tesztelje a kisebb, belvárosi üzleteket. A lánc például már megnyitott egy kizárólag konyhai felszerelésekre szakosodott boltot Stockholmban, valamint egy szekrényeket és matracokat kínáló üzletet Madridban. Az Ikeanál tervben van az is, hogy a városok agglomerációiban nyisson lokális boltokat.

A lánc szerint a lakásbérlés mellett a bútorbérlés is népszerű lehet: így hamarosan az ágytól a szőnyegig minden termékét elérhetővé teheti a bérlők számára is.

A nagy fordulat oka lehet az is, hogy az Ikea profitja jelentősen csökkent: a 2016-os 15,43 milliárd euró után, 2017-ben 12,56 milliárd eurónyi nyereséget realizált globálisan.

A kép forrása: Pixabay.