A német Volkswagen csaknem megkétszerezte nettó nyereségét 473 millió euróra az első negyedévben, miközben 19 százalékkal nőttek az eladásai elsősorban az Audi és a VW modellek népszerűségének köszönhetően - tudatta a Bloomberg. A vállalat célja, hogy lekörözze a Toyotát a szállításokban és az eredményekben 2018-ra. Az Audi üzemi nyeresége 5,8 százalékkal nőtt 478 millió euróra, míg a VW-nél az Ebit 848 millió euró volt. Az Audi egység bevételei 5,4 százalékkal nőttek. A szállítások 2009-ben még csökkentek 5,4 százalékkal 950 ezer járműre. Az Audinál 7,5 milliárd eurót fektetnek be jármű- és üzemfejlesztésekre 2012-ig. A divízió célja,hogy a kamatok és adózás előtti eredménye nagyobb mértékben növekedjen, mint a bevétel idén, mivel a A8-as szedán és az új A1-es autóktól nagyobb sikert várnak a fő piacokon. Emellett szeretné letaszítani az első helyről a BMW-t, amely jelenleg a világ legnagyobb luxusatógyártója 2015-re. Az Audi több mint 360 ezer autót értékesített az első négy hónapban, amellyel legyőzte a 342 ezer egységet eladó Mercedest. Az Audi tervei szerint több mint 18 százalékkal növeli a tőkemegtérülést 2020-ban, az árbevétel-arányos jövedelmezősége pedig  8 százalékkal emelkedik. Axel Strotbek vezérigazgató megismételte azt az idei évre vonatkozó egymilliós eladási célt, ami 5,3 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket.