A PepciCo, a világ második legnagyobb üdítőital-gyártó cége megduplázta negyedik negyedéves nyereségét elsősorban a növekvő amerikai élelmiszerpiaci eladásoknak - tudatta a MarketWatch.

A nettó nyereség 1,43 milliárd dollárra, azaz részvényenkénti 90 centre emelkedett az egy évvel korábbi 719 millió dolláros, 46 centes eredményhez képest. A részvényenkénti nyereség megfelelt a Bloomberg elemzői konszenzusának.

Az élelmiszerpiaci részleg bevétele nőtt Amerikában, ugyanakkor az eladott mennyiség csak kismértékben változott. Az eladások a negyedik negyedévben 4,5 százalékkal emelkedtek 13,3 milliárd dollárra, ami szintén megfelelt a szakértői becsléseknek.

A PepsiCo részvényei 33 centtel 60,38 dollárra kúsztak föl tegnap a tengerentúli tőzsdén.

A Coca-Cola, a világ legnagyobb üdítőital cége néhány nappal korábban adott számot eredményeiről. A vállalat 55 százalékkal javított profitján, elsősorban a növekvő kínai és indiai eladásoknak.