Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Kriesch Attila arról számolt be, hogy a határon átnyúló vásárlásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos esetek miatt tavaly 341 panasz érkezett a budapesti fogyasztói központhoz magyaroktól, akik külföldi vásárlásaik miatt keresték meg az irodát, valamint külföldiektől, akik magyar vállalkozásokkal keveredtek vitába.

A 143 magyar panaszosnak a múlt évben 3,5 millió forintot sikerült visszajuttatni, és mintegy 6,5 millió forintot uniós tagállamok polgárainak utaltak vissza. Az idén eddig 290 panasz érkezett, közülük 170 volt magyar állampolgáré, nekik mostanáig 7,5 millió forintot tudtak visszajuttatni, mintegy 5 millió forintot ugyanakkor külföldi állampolgárok kaptak meg.

Az igazgató úgy látja: egyre többen rendelnek külföldről árut, és növekszik ezeknek az értéke is. Ha pedig fogyasztóként vitájuk van a kereskedőkkel és szolgáltatókkal, a gyors és ingyenes közreműködést biztosító fogyasztói központhoz fordulhatnak, akár 5-10 eurós vásárlás kapcsán is.

Úgy fogalmazott, hogy az esetek 60-70 százalékában - ha együttműködési szándékot tapasztalnak a másik oldal részéről is - eredményes a közvetítésük, a csalókkal szemben azonban csak a rendőrség tud fellépni. Példaként említette egy magyar vásárló esetét, aki kárának mintegy 90 százalékát, közel 450 ezer forintot kapott vissza közvetítésükkel, miután a panaszos norvég internetes oldalon francia teniszversenyre szóló jegyekért fizetett, de belépőt nem kapott, így feleslegesen utazott a verseny helyszínére - mondta el Kriesch Attila.