A három nagy amerikai autógyártó közül hosszú időn keresztül a Ford Motor helyzete volt a legaggasztóbb, ám a Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint a 2006-os évet még 12,6 milliárd dolláros veszteséggel - 105 éves fennállása legrosszabb eredményével - záró társaság az idén váratlanul felépülhet bajaiból. Alan Mulally, a társaság jelenlegi vezére 2006-ban, autóipari tapasztalatok nélkül vette át a Ford irányítását, és már a tavalyi évben meglepetésszerű eredményeket ért el a céggel; a 2007-es pénzügyi évet 400 millió dolláros pozitív üzemi forgalommal zárta a társaság, ezzel újra méltó társa lett a szektorvezető General Motorsnak és a Chryslernek is. Eközben a Ford autók minőségi besorolása folyamatosan emelkedett, megbízhatóságban megközelítve a Toyota modelljeit, ami jelentős, 1 milliárd dolláros megtakarítást eredményezett a cégnek a garanciális szervízköltségekben. A WSJ szerint Mulally újabb költségcsökkentésre készül, ezúttal a Volvo eladására készül, szembemenve az igazgatótanács akaratával. A Ford-vezér egyúttal a beteges Mercury márkától is megválna és újabb elbocsátásokat is kilátásba helyezett. A piac csütörtökre várja a Ford első negyedéves pénzügyi jelentését, amely a Thomson Financial várakozásai szerint az előző év első negyedéves eredményéhez hasonlóan most is részvényenként 15 centes veszteségről fog szólni. A Ford az elmúlt évek során 46 ezer munkásától - a teljes állománya egyharmadától - vált meg, egyúttal a márkapalettáját is karcsúsította, hogy a továbbra is forgalomban maradt modellekre tudjon fókuszálni. Ennek érdekében Mulally megvált az Aston Martin, a Jaguar és a Land Rover márkáktól, a felszabaduló fejlesztési potenciált pedig kisautók fejlesztésére fordította. A Volvo és a Mercury márkák eladásával csak a Ford és a Lincoln maradna meg a Ford Motor irányítása alatt, valamint a Mazda Motorban lévő többségi részvénytulajdon, lehetőséget kínálva a társaságnak, hogy ezek révén érje el a 2009-re kitűzött célt, miszerint a korábbi évek veszteségeit nyereségbe fordítja át. A Ford stratégiája, miszerint tevékenysége szűkítésével próbálna növekedést elérni azonban akadályokba ütközhet, hiszen a jelenlegi gazdasági környezet az elsődlegesnek számító tengerentúli piacon nem éppen kedvező az autóipar számára. A J.D. Power & Associates jelentése szerint az autógyártók éves forgalma az idén több mint egy évtizedes negatív csúcsot dönthet, hacsak valamiféle csoda folytán a recesszió közelébe sodródó tengerentúli gazdaság irányt nem változtat.