Holnap ünnepelte volna 72. születésnapját a még a II. világháború idején alapított Tanjug hírügynökség (az Új Jugoszlávia Távirati Irodája rövidítéséből származó betűszó), miután a privatizálására tett mindkét kísérlet kudarcot vallott.

Az uniós tagságra törekvő Szerbia ugyanis úgy döntött, hogy egy modern demokráciában az államnak nincs keresnivalója a médiában, és privatizációs kampány keretében eladásra hirdetett meg 38, a tulajdonában levőt. A Tanjugot 761 ezer, majd 380,5 ezer euróért kínálták, de nem akadt rá vevő - írta a Reuters.

A hírügynökség Joszip Broz Tito elnöksége alatt élte fénykorát a vezér Moszkvától független politikája, az el nem kötelezett országok mozgalmának virágzása idején, amikor világhírügynökségekkel versengett, elsősorban hatalmas külföldi tudósítói hálózatának köszönhetően. Mára csupán 180 munkatársa maradt, 2014-es adózás előtti nyeresége mindössze 6320 dollár volt. A kulturális és tájékoztatási minisztérium szerint az országnak elég két hírügynökség, a Beta és FoNet - írta a B92

QP | Quality Placement