Jobbak lettek az előre jósoltnál a régió egyik legnagyobb divatportáljának eredményei az év első nyolc hónapjában. A cégcsoport összesen 60 százalékos, azaz 41,5 millió eurós növekedést mutatott ebben az időszakban. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor a Fashion Days 50 százalékkal jobb teljesítménnyel zárja majd az évet, mint 2016-ban.

"A régiós vállalkozásnak több mint 700 ezer vásárlója volt az elmúlt években, és csak ebben az elmúlt nyolc hónapban 2,18 millió terméket értékesített." - nyilatkozta Robert Berza vezérigazgató.

QP | Quality Placement

A Fashion Days fél éves elemzése alapján, az online vásárlás rugalmasságát kihasználva, egyre többen választják az éjszakai, vagyis az éjfél és reggel 6 óra közötti vásárlást. Magyarországon az éjszakai vásárlások 71 százalékát mobiltelefonról kezdeményezték, 10 százalékuk pedig tabletről vásárolt szívesen. Ez az arány a három Fashion Days ország közül itthon a legmagasabb.

Az éjszakai vásárlások során megrendelt legnagyobb értékű termék itthon egy Dolce&Gabbana ruha volt 154 340 forint értékben. Magyarországon a megrendelések átlagértéke 21 ezer forint volt az elemzett időszakban, melyek nagy része női vásárlóktól érkezett. Míg Romániában és Bulgáriában a legtöbb éjszakai vásárlást éjfél és egy óra között regisztrálták, a magyarok szeretik a vásárlást inkább korán kezdeni. 54 százalékuk reggel 5 és 6 óra között adta le rendelését. Az viszont mindhárom országra igaz, hogy a legkevésbé forgalmas időszak hajnali 4 és 5 óra közöttre esik.

(Fordulat jön a magyar ruhaiparban? Az állam már beszállt)