A Twitter most először beszélt nyilvánosan arról, hogy dolgozik egy megoldáson, s kísérletezik egy olyan módszerrel, ami kiszűrné a trending topics mérésből a mesterségesen generált szemetet, s előnyben részesítené a jó minőségű tartalmat. A mai közlemény szerint a változás elsőre nem lesz túl látványos, ugyanis csak a felhasználók egy kis csoportján tesztelik majd, de siker esetén elméletileg mindenki sokkal kevesebb spammel találkozik majd.
A Facebook is küzd a rosszindulatú hirdetésekkel, bár náluk elsősorban a hirdetési felületeket támadják. A közösségi portál üzemeltetői szintén felvették a kesztyűt, s a hivatalos fejlesztői blogon tegnap egy bejegyzésben emlékeztek meg arról, hogy az idén nyáron életbe léptetett felhasználási feltételek bevezetése óta már két hirdetési ügynökséget zártak ki, melyek sorozatosan megtévesztő hirdetéseket közvetítettek. A közösségi háló kihasználja a közönségben rejlő lehetőségeket is, hiszen szinte egyedülálló módon a Facebookon a hirdetéseket is lehet értékelni.