Az anyavállalatnál nem titkolják, hogy elegük van az 1986-ban a cég tulajdonába került márka vergődéséből: a vállalat ugyan nem ad meg részletes adatokat, de elemzők szerint az Alfa évek óta csak nyeli a pénzt. Sergio Marchionne, a FIAT vezérigazgatója nemrégiben azt nyilatkozta, hogy 2010-ben - a márka születésének 100. évfordulóján - a megtartani vagy megszüntetni kérdését kell felvetniük az Alfa Romeóval kapcsolatban. Ugyanakkor részleteket csak a nagyvállalat ötéves üzleti tervének áprilisi ismertetésekor árulnak el.


Információ híján ugyan csak találgatnak az elemzők, ám ebből is kiderül, hogy az Alfa végveszélybe került. A FIAT a múlt hónapban jelentette be, hogy idén - immáron a második egymást követő évben - veszteséges lesz, és adósságállománya 5-7 milliárd euróra kúszhat fel, ha az olasz kormány nem indít újabb autóvásárlás-támogatási akciót (roncsprémium). Róma a múlt héten jelentette be, hogy nincsenek ilyen tervei, amiből szakértők szerint egyenesen következik, hogy az olasz autóipari konszernnek nem lesz pénze az Alfa Romeo megerősítésére. Emiatt viszont az továbbra sem lesz igazi versenytársa a BMW-nek vagy az Audinak. Az Alfa eladásai ugyan nyolc százalékkal nőttek 2009-ben, míg az Audiéi közel ugyanennyivel csökkentek, ám az előbbi piaci részesedése Európában 0,8 százalék, míg az utóbbié 4,2 - derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adataiból. A német márka autóiból csaknem hatszor annyi kel el, mint az olaszéból.
QP | Quality Placement