Az iparági veteránnak számító szakember azt mondta, hogy elfogyott a türelme a gyártókkal szemben az új repülőgéptípusok bevezetését hátráltató hibák és késések, a forgalomba helyezett új gépek esetében felmerült költséges, rendkívüli javítások, valamint a gépek forgalomból való kiesése miatt - olvasható az Airportálon.

Ez nem mehet így tovább! cége a jövőben csak akkor dönt arról, hogy mely típust milyen darabszámban rendeli meg, ha a gyártók készen állnak arra, hogy azt nyújtsák, amit a szerződésben vállaltak.

Az Emirates több mint 250 szélestörzsű repülőgépre rendelkezik szerződéssel a két nagy gyártónál.

A gyártók a műszaki hiányosságokból következő gondok miatt ugyan jelenleg is fizetnek kompenzációt az üzemeltetőknek, de ez messze nem fedezi a többletköltségeket, valamint az utasokkal szemben elszenvedett presztízsveszteséget.

Az Emirates korábban az A380-asok Rolls-Royce hajtóműveinek teljesítményével kapcsolatban is kifejezte elégedetlenségét, mert azok nem képesek a gyártók által vállalt paraméterek szerinti teljesítményre: Tim Clark szerint egyebek mellett ez is hozzájárult ahhoz, hogy a típus továbbélését biztosító megrendelését visszavonta a légitársaság.

Tim Clark (A kép forrása: GettyImages)

Az óriás Airbusok használt-piaca gyakorlatilag nem létezik, a légitársaság a közelmúltban két régebbi, saját tulajdonú A380-asát is leállította. Ezekből a cégvezető szavai szerint már régen "leírt értékű" (tehát kivonásukkal pénzügyi veszteséget nem okozó) példányokból a még használható részegységeket kiszerelik és a meglévő flotta alkatrész-utánpótlására használják fel. A két gépet pedig minden bizonnyal szétbontják majd.

Az Emirates-vezér üzenete azt is előrevetíti, hogy a két nagy gyártó nem számíthat kötelező érvényű megrendelésekre, a korábbi szándéknyilatkozatok véglegesítésére a novemberi Dubai Air Show-n, ha nem oldják meg a problémákat.