A Marks & Spencer (M&S) elcsábította a Tescótól Laura Wade-Geryt, aki az új posztján a legnagyobb brit ruházati kereskedelmi lánc internetes üzletágának vezetője lesz - írja a Reuters.

Ez az üzletág kulcsfontosságúvá vált az M&S-nél, a cég vezérigazgatója ugyanis a 2010 márciusában zárult üzleti évben elért 413 millió fontos online forgalmat 2013-14-re megduplázná. Erre szükség is van, hiszen a cég legközelebbi riválisa, a Next a 2010 januárjában zárult üzleti évben 873 millió font bevételt hozott össze az internetes eladásokból.

Wade-Gery távozása a Tescónál is mozgást indított be a vezetők között, hiszen a szakembert eredetileg épp arra szemelték ki a brit szupermarket-láncnál, hogy az online divízió igazgatása után a brit non-food termékkör irányítását vegye át.

Utóbbi pozícióra már meg is van a szakember, aki cégen belülről érkezik. Március 1-jétől Per Bank, a Tesco magyarországi hálózatának vezetője tölti be ezt a posztot. Arról egyelőre nincs hír, hogy itthon ki váltja Banket.

Korábban a Tesco úgy kommentálta Bank távozását, hogy a vezérigazgató a nemzetközi vezetők karrierútjának megfelelő előléptetést kapott (akik egy-egy pozícióban átlagosan 2-3 évet töltenek el).

A társaság egyúttal cáfolta a Magyar Nemzet azon feltételezését, hogy Per Bank távozása kapcsolatban volna az áruházláncnál felvetődött munkaügyi kérdésekkel.