A bővülésre képtelen Tegel helyett a volt kelet-berlini Schönefeld repülőtérre helyezi át központját a német fapados légitársaság a Germanwings. A Népszabadság úgy tudja, a cég elöszőr belföldi járatait irányítja a régi-új légikikötőbe, jövő nyártól pedig Európa nagyvárosaiba - köztük Budapestre - is indít onnan járatokat. A Budapest-Berlin vonalon eddig egyeduralkodó Malévnek komoly konkurenciát jelenthetnek majd a reptéri illetékkel együtt 19 eurótól - 5 ezer forinttól - kínált jegyek. Korábbi információink szerint ugyanakkor az egyik legnagyobb fapados légitársaság, a Ryanair nem jön Budapestre. A piac másik óriása, az easyJet tárgyalásai viszont elakadtak a magyar hatóságokkal. Egyes vélemények szerint az is húzódhat a háttérben, hogy cég hat budapesti gépe komoly fejfásást okozna a Malévnek. Nemrégiben a szlovákiai bejegyzésű SkyEurope jelezte, hogy hamarosan naponta kíván járatot indítani Budapestről Londonba és Párizsba. Pető György, a Ferihegyet üzemeltető Budapest Airport Rt. szóvivője lapunknak elmondta, cégének még nincs hivatalos információja arról, hogy a SkyEurope mikortól tervezi a budapesti járatokat. A SkyEurope eddig csak Pozsonyból, valamint más kisebb szlovákiai repterekről indított gépeket európai városokba. A légitársaság egy útra szóló jegye - áfa és reptéri illeték nélkül - már 25 euróért megvásárolható, s mostani jelzésük szerint a Londonba, illetve Párizsba szóló legolcsóbb jegyért 5990 forintot kell majd fizetni, bár egyelőre még nem szerezte meg a szükséges engedélyeket a cég. A SkyEurope az index.hu-hoz eljuttatott közleményében azt állítja, hogy nem bocsát ki repülőjegyeket, de már fogadja a foglalásokat a jövőbeni járatokra, melyek két hónap múlva indulnak. A foglalás visszaigazolásánál figyelmeztetik is a vevőt, hogy a járatok elindítása hatósági jóváhagyástól függ. Amennyiben a SkyEurope nem kapja meg időben az engedélyt, és emiatt később indulhatnak csak a járatok, akkor visszafizeti a helyfoglalási díjat az utasoknak - ígéri a társaság. A cég egyébként már elindította az engedélyeztetési eljárást, és reméli legkésőbb október 26-ra megkapja a szükséges engedélyeket. A SkyEurope novemberi megjelenése nem okoz különösebb forgalomvisszaesést a Malév számára - állítják a légügyi szakértők. Szerintük a Malévnak az okozna komoly fejfájást, ha a piac két jelentős cége, a Ryanair és az easyJet jelenne meg Magyarországon. A NAPI Gazdaság információi szerint bár a Ryanair nem készül Budapestre, az easyJet viszont szemet vetett Ferihegyre, s úgy tudjuk, magyarországi bázissal hat gépet üzemeltetne, ami már a szakértők szerint is fejtörést okozna a magyar légitársaságnak - vélhetően emiatt feneklettek meg a tárgyalások a magyar légügyi hatóságokkal. Sikeresnek bizonyult a Malév szeptember 15-ig tartó, „Már egy tank benzin áráért repülhet” elnevezésű akciója: a légitársaság e határidőig 13 ezer jegyet adott el, fapados-árban, ami mintegy félmilliárd forintot hozott számára. A legkedveltebb célállomás London volt, az eladott jegyek mintegy 20 százalékát értékesítette oda a Malév. Ezt követte Párizs, Madrid és Amszterdam, ahova mintegy 2500-2500 utas vett jegyet. A kelet-európai célállomások között Moszkva örvendett a legnagyobb népszerűségnek, közel 300 jeggyel. (Az akció Európa és a mediterrán térség 30 országának 35 városára terjedt ki, a jegyeket egy útra 14 900, oda-vissza 29 800 forintért árulta a társaság.) Az akció sikere és a nagy érdeklődés láttán a Malév nem zárja ki, hogy újabb hasonlókat indít.