Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Porsche azt közölte, hogy a tavalyi bevétele 28,7 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 28,5 milliárd euróról. A tavalyi működési nyereség 4,2 milliárd euróra mérséklődött a 2019. évi 4,4 milliárd euróról. A Porsche tavaly valamivel több mint 272 ezer autót értékesített, ami csupán 3 százalékkal kevesebb a 2019. évi rekordszámhoz képest. Ezen belül több mint 20 ezret adott el a teljesen elektromos Taycan modelljéből, aminek a gyártása 2019 decemberében kezdődött.

A márka legnagyobb felvevő piaca tavaly is Kína volt, ahol 88 ezer 968 autót adott el, 3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Porsche értékesítése tavaly a második legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban 7 százalékkal csökkent, Európában - Németországot nem számítva - 4 százalékkal mérséklődött, Németországban pedig 17 százalékkal esett.

A tavaly az Európában a gyártó által eladott autók 17 százaléka volt teljesen elektromos, vagy hibrid.

A Porsche azt tervezi, hogy 2030-ra új autóinak több mint 80 százaléka már elektromos lesz. Valamint az is felmerült, hogy a Volkswagen-csoporttól függetlenül bevezetnék a társaságot a tőzsdére.