A PepsiCo árbevétele a szeptember 9-én zárult negyedévben éves összehasonlításban 1,3 százalékkal, 16,24 milliárd dollárra emelkedett, amely némileg alulmúlta a 16,31 milliárd dollárt valószínűsítő elemzői várakozásokat.

A vállalat nettó eredménye éves szinten 7,6 százalékkal emelkedett és 2,14 milliárd dollár, részvényarányosan 1,49 dollár lett az egy évvel ezelőtti 1,99 milliárd dollár, részvényenkénti 1,37 dolláros adózott eredmény után.

Az egyszeri tételek nélkül pedig 1,48 dollár volt a negyedéves részvényarányos adózott eredmény. A szakértők gyengébb adatra, 1,42 dollárra számítottak.

A PepsiCo idei évre vonatkozó részvényarányos eredményvárakozása a korábbi 5,13 dollár helyett jelenleg 5,23 dollár.

A vállalat szerdán azt közölte, hogy a Pepsico észak-amerikai üdítőital-üzletágának bevétele 3,4 százalékkal, 5,33 milliárd dollárra esett éves szinten, az üdítőital eladás volumene 6 százalékot csökkent, ugyanakkor a chips üzletág eladásai 3 százalékkal emelkedtek.

A PepsiCo észak-amerikai üdítőital eladásai az utóbbi két évben először mutattak csökkenést.

Elvétették az egyensúlyt

A vállalat vezetője, Indra Nooyi szerdán elismerte: hibának bizonyult, hogy túl sokat költöttek a harmadik negyedévben a csökkentett kalóriatartalmú, újabb termékeik marketingjére, és ezáltal csökkent a Pepsi, a Gatorade és a Mountain Dew iránti kereslet, ezért a PepsiCo a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet majd hagyományos sikertermékei reklámjára.

A PepsiCo a korábbi 3,0 százalékról 2,3 százalékra módosította organikus növekedési várakozását. A Coca-Cola és kisebb vetélytársa, a Pepsi is azzal szembesül, hogy a fogyasztók világszerte egyre inkább próbálnak figyelni az egészségükre, és a szénsavas italok helyett inkább teát és gyümölcslevet isznak.

A két nagyvállalat igyekszik alkalmazkodni az új táplálkozási trendekhez, csökkentve termékeinek cukor- és kalóriatartalmát, valamint az egészségtudatosabb vásárlókkal rendelkező piacokon inkább a kisebb kiszerelésű, nagyobb profitrátát biztosító termékeket részesítik előnyben és egyre inkább csökkentik a nagy kiszerelésű, akciós szénsavas üdítőitalok kínálatát.

A PepsiCo globális márkái közé tartozik egyebek között a Pepsi, a Lay's, a Cheetos, a 7Up, a Tropicana, valamint a Gatorade sportital család.

(Az előző negyedév számairól itt olvashat.)