A német Audi bejelentette, hogy döntött a Forma-1-hez való indulásról, mert vonzóvá vált a versenysorozat célja, hogy 2030-ra szén-dioxid-semlegessé váljon. Az Audi motorszállítóként vesz részt a bajnokságban 2026-tól, ellentétben a Mercedesszel, amely saját csapatot is fenntart az F1-ben konstruktőrként, vagy az Aston Martinnal, amely nem gyárt saját motorokat, de maga tervezi az autóit.

Egyelőre nem tudni, hogy melyik csapatnak szállít majd motorokat, bár széles körben úgy vélik, hogy a Sauber lesz az, amellyel együttműködnek majd. Egyes pletykák szerint többségi részesedést vásárolnak majd a jelenleg Alfa Romeo néven induló csapatban, amely Ferrari-motorral versenyez.

A bajorországi székhelyű autógyártó közölte, hogy egy speciálisan kifejlesztett erőforrással fog versenyezni a Forma-1-es világbajnokságban. Az Audi egyik fő motivációja az F1 azon célkitűzése, hogy 2030-ra szén-dioxid-semlegessé váljon, mondta az autógyártó, beleértve a nagyobb mértékű villamosításra és a fenntartható üzemanyagokra összpontosító új technikai szabályokat, amelyek 2026-tól érvényesek – írja a Deutsche Welle.

„Még több gyűrű jön. Valami készül...” – vicceskedett az Audi Sport a Twitteren egy versenyautó sötétített képével, majd hozzátette, hogy a jármű nem több, mint egy "koncepció", és nem az, amellyel az autógyártó 2026-ban versenyez majd.

A Volkswagen AG már nem először lebegtette be, hogy elindul a bajnokságban: korábban 2015-ben valós esély látszott arra, hogy a Red Bull csapattal közösen indulhatnak el a Formula-1-ben, azonban akkor robbant ki a dízelbotrány, amely pénzügyileg olyan megterhelő volt a konszernnek, hogy elnapolták az F1-es terveket.

A csoport egy másik gyártója, a Porsche is a Forma-1-be tart, szintén motorgyártóként lehetnek majd érdekeltek. A hírek szerint a Helmut Marko vezette Red Bull-lal vagy a McLarennel bútorozhatnak össze. A Porsche részben a VW tulajdona, de az idén önállóan bevezették a tőzsdére, a vezérkar pedig már szavazott a motorsport-programjuk bővítéséről. Egyelőre viszont a hivatalos bejelentés még várat magára.

Motorgyártóként jelenleg az Alpine-t erőforrásokkal ellátó Renault, a Williamset, a Mclarent és az Aston Martint is kiszolgáló Mercedes van jelen, valamint az a Ferrari, amely a saját csapata mellett beszállít a Haasnak és az Alfa Romeonak. A Red Bull és az Alpha Tauri pedig a Red Bull Powertrain néven futtatott Honda motorokat használ.