A társaság elküldte az ajánlatok első olvasása alapján tett észrevételeit a német kormány autóipari bizottságának, illetve a GM Europe-ot a csődvédelem alatt irányító alapnak.

A vállalat és a német kormány képviselői közötti egyeztetés során kiderült, hogy Berlin az új információk ismeretében is a Magna-csoportot részesíti előnyben. A GM nem közölte prioritásait, de kiszivárogtatások szerint az amerikai autógyártó inkább az RHJ-nak adná az Opelt, mert ha úgy alakul, egy pénzügyi befektetőtől könnyebben visszavásárolhatná, mint egy szakmai tulajdonostól.

A német kormány korábban egyértelművé tette, hogy a Magna helyzetbe kerülését segítő tőkegarancia-vállalása nem vonatkozik automatikusan más vevőre is.

A Magna-konzorcium két részletben 500 millió eurót fektetne az Opelbe, amiért 55 százalékos tulajdont kér. Az RHJ 275 milliót invesztálna, amiért 50,1 százalékos tulajdonossá válna. Az előbbi vevőjelölt 4,5 milliárd, az utóbbi 3,8 milliárd euró hitelre kér állami garanciát. Mindketten 10 ezer körüli állást számolnának fel.

Fordított a Ford

A Ford Motor Co. 2,3 milliárd dollár nyereséget ért el a második negyedévben, igaz, ez elsősorban a hitelek átalakításán realizált 3,4 milliárdos hozamnak köszönhető. Enélkül 638 millió dollár veszteséget könyvelt volna el a vállalat, ami viszont sokkal jobb az egy évvel korábbi 8,7 milliárdos hiánynál és az elemzők 1,2 milliárdos veszteségvárakozásánál.

A cégvezetés szerint a Ford a terveknek megfelelően 2011-re nullszaldós lesz.