Az új légitársaság létrejötte még közel egy évbe kerülhet, de ezt követően a világ egyik legnagyobb légitársasága jöhet létre, melynek az éves bevétele 15 és 20 milliárd euró között alakulhat.

A két légitársaság együttesen 62 millió utast szállított 419 járaton az elmúlt egy évben. Az egyesülést követően a Bitish Airways és az Iberia márkanév továbbra is megmarad és a két vállalat londoni, illetve madridi központját is megtartják.

A jelenlegi British Airways részvényesek az új vég részvényeinek 56 százalékát birtokolhatják, míg az Iberia részvényesei a maradékot. Előzetes várakozások szerint a fúzió létrejöttét követő első öt éven belül a közös profit 400 millió euróval emelkedhet.

A két társaság azt követően kezdett tárgyalásokba, hogy az elmúlt egy évben a gazdasági válság következtében mindkét cég jelentős pénzügyi gondokkal küzdött, a British Airways piaci helyzete annyira megingott, hogy a cég jelenleg aa túlélésért küzd. A tárgyalások során a legnagyobb problémát az jelentette, hogy a British Airways közel 5 milliárd dollár értékű hátralékkal rendelkezik, így emiatt az Iberia légitársaság igazgatósága vonakodott egy olyan céggel egyesülni, mely ilyen jelentős adóssággal rendelkezik.

A súlyos adósságon kívül az elmúlt időszakban mindkét társaság jelentős átszervezési és munkaügyi problémákkal is küzdött. Az elmúlt időszak dolgozói tiltakozásai arra kényszerítették az Iberia légitársaságot, hogy az elmúlt hetekben több száz járatát is törölje, míg a British Airways dolgozói a karácsonyi csúcsforgalmú időszak idejére terveznek sztrájkba lépni tiltakozásul a cégen belül tervezett átszervezések ellen.

Az új egyesült légitársaságot várhatóan Madridban egyesítik majd, az üzemeltetése azonban Londonban folyhat tovább. A cég részvényeit a londoni tőzsdén jegyzik majd.

A mai kereskedésben a British Airways részvényei a bejelentést követően jelentősen, 7,75 százalékkal emelkedetek, míg az Iberia részvényei 3,69 százalékkal gyengültek.
QP | Quality Placement